Thursday, December 09, 2010

Drumul catre Melnik Bulgaria

Ca de obicei, totul a început într-o dimineață de sâmbătă, când am alergat iar după autobuz, am ajuns în gară și am cumpărat biletele tocmai la timp încât să prindem trenul. Trenul nostru pleca la 7.40 dimineața din Sofia.
Din păcate trenul mergea oarecum în regim de personal, și astfel făceam 200 de kilometri în 4 ore. Trenul era programat să ajungă în jur de ora 12. A ajuns în jur de 12.20 că și pe la ei se practică întârzierile.
Așa arată un bilet de tren bulgăresc. Mi se pare puțin cam prea fragil, poate m-am obișnuit eu prea tare cu cele românești și cele internaționale. Dar hârtia aia e prea ușor de distrus, mai ales dacă ești neatent.
O ultimă privire asupra Sofiei.. îndreptându-ne către munți.
În urmă cu ceva vreme vă vorbeam de faptul că în Bg ca să ai parte de reducere pe tren, ai nevoie de o legitimație specială. Ei bine, cam așa arată o legitimație de student (nu știu dacă restul sunt la fel). Cu ea am 50% reducere pe orice tren bulgăresc.
Imediat după plecarea din Pernik, am început să avem parte de destul de multă ceață. Am înțeles că în mare parte s-ar datora și râului ce curge agale prin zonă.
Dar măcar peisajul era de vis, mai ales așa cu ceață. Noi oricum eram destul de somnoroși până în Blagoevgrad, când trenul a staționat ceva mai mult și am putut să luam niște cafele tari.
Era puțin enervant că opreai așa de des, dar măcar aveam la ce să căscăm ochii pe geam. Cu autobuzul ar fi fost mai puțin loc de întins picioarele și un peisaj mai anost.
Partea faină este că biletul dus întors m-a costat doar 4.6 leva cu reducerea de student! Așa că nu aveam de ce să mormăi de drumul lung.
Aveam desigur și opțiunea de a merge cu autobuzul, dar cum ca durată nu era mare diferență datorită lucrărilor la autostrada de pe lângă Pernik, și cu biletul de autobuz era 12 leva pe sens, am zis că mai bine mergem cu Bdz și stăm și noi lejer.
În apropiere deja de Sandanski (pentru că asta era gara unde urma să coborâm) deja peisajul semăna cu cel din Grecia. Putea se vezi cum totul se schimbă.
Ciudat era doar că încă puteai să vezi destul de multă verdeață, dar din ce am înțeles este una dintre cele mai călduroase zone din Bulgaria (foarte bună pentru crescut vița de vie).
Din când în când mai apărea în zare câte un vârf de munte mai înalt pe unde puteai să vezi niște pete de zăpadă și te minunai cum de sunt alea acolo, când tu ești în tricou.
Mai erau și destule frunze prin copaci, noiembrie nu se instalase încă bine în zona asta. Fusese mai blând pe aici. Și aerul era atât de curat și mirosea a munte și a iarnă încât erai derutat pentru că totuși era cald.
După cum spuneam, peisajul începea să semene cu cel Grecesc, cu cât ne apropiam mai tare de Graniță, pentru că Sandanski este la doar 20 de km de celebra localitate de frontieră Kulata.
Iar când am ajuns în zona asta, am început să mă bucur și mai tare de decizia de a merge cu trenul. Totul se vedea superb, mai ales că eram mult mai sus față de șosea.
Deja la altitudini mai mari nu mai erau copaci.
Summer in november
Deja începeau să apară alte formațiuni piramidale ca cele din Melnik la orizont. Dar oricum, nu la fel de spectaculoase. Erau doar un fel de preambul la ce va urma.
Bineînțeles că am stat cu capul pe geam mai mult de jumate de drum. Suntem noi oameni mari peste 20 de ani, dar când mergem cu trenul suntem atât de copiluți, de nu poți crede.
Zăpada de care ziceam.
Ultima oprire, gara din Sandanski unde un microbuz ne aștepta să ne ducă în centrul orașului de unde urma să luam autobuzul spre Melnik, care mai facem cam 25 de minute până în oraș în funcție de pasageri și de trafic.

4 comments:

Dudian said...

Cred că te-ai plimbat mai mult în Bulgaria decât în Românica. Oricum foarte tari pozele tale din mers, ies perfecte, la mine nu ies aşa:)

Dianora Ungureanu-Maier said...

Prin Ro m-am plimbat mai mult când eram mai mică. Acum pt mine e mai util prin Bg că pot exersa limba în orice fel de situații.

Iulian Sirbu said...

Dia, pe biletul bulgaresc dupa clasa apare "categoria". La ce se refera?

Dianora Ungureanu-Maier said...

Am impresia că e vorba de o categorie de a lor de vagon. O să verific să văd ce info găsesc!