City Break in Dublin Irlanda - 3 zile

Dublinul a fost o destinație aleasă întâmplător. Prin vară tocmai se deschisese sezonul la biletele de toamnă pentru Blue Air și eu cu câțiva oameni dragi doream să plecăm pe undeva. Am făcut niște simulări și am ales vreo 4-5 destinații. În cele din urmă Dublin a ieșit pe locul 1.

Am cumpărat biletele de la începutul lui iunie pentru 10 Noiembrie. Deci cu destule luni inainte, dar așa am ajuns să plătim în jur de 50 de euro de persoana dus-întors. Pentru doi am plătit 134 Euro din care 100 euro avion + 34 bagaj de cală ambele sensuri. Pentru 2 persoane a fost un preț foarte ok.

Cu cazarea din fericire am rezolvat-o tot din iunie. La câteva zile după ce am luat biletele de avion am început să scanăm hostelurile. Văzând că multe sunt mai scumpicele ( cea mai ieftină opțiune găsită atunci era de 12 E de om pe noapte în cameră de 10/12 persoane - deci mult) fiindcă majoritatea prețurilor erau între 16 și 20 de euro om/noapte am început să ne gândim la un hotel sau apartament. Noi am fost și un grupuleț de 5 oameni.

Așa că tot căutând am ajuns la Lynams Hotel. Și aici rezervând din timp am ajuns la un preț de 130 E camera dublă pentru 3 nopți. Deci un preț perfect pentru 2 persoane, mult mai bine decât la hostel. Ps noi am făcut rezervarea la foștii mei colegi de la Paradise Travel Agency pentru că mi-au dat un preț mai bun decât cei de la booking sau alte site-uri. Nu știu dacă este mereu așa, dar puteți încerca și printr-o agenție să vedeți dacă ei pot să găsească un preț mai bun.

Ok am rezolvat cu avionul și cazarea! Acum să vă spun alte informații utile. În primul rând nu uitați că Marea Britanie a avut o mare influență asupra Irlandezilor, așadar prizele sunt la fel ca în Uk cu 3 găuri. Nu plecați de acasă fără adaptor că s-ar putea să vă coste. Pe acolo un adaptor era cam 8 Euro la Carolls și 10 Euro la Tesco Market. În România sigur îl puteți găsi la jumate de preț.

Next - mâncarea. Dimineața puteți începe cu un mare sandviș de la Subway. Pentru 2 oameni 2 sandwichuri footlong ce conțin de toate + 2 cafele se ajunge la un preț de 15 euro. Iar foarte sățios este un mega burger de la Burger King (pentru amatorii de fast food) - se numește Bacon Double Cheeseburger și conține o tonă de carne. Costă 5 euro. Un Irish Breakfast (adică la fel ca în UK) costă în jur de 10 E. La noi la hotel a costat 14 Euro parcă și a fost destul de mare pentru 2.

O cafea peste tot costă cam 2 euro. Puteți să găsiți localuri de cafea mai în orice supermarket, în special acolo unde vedeți sigla SPAR. Si desigur pentru ciocolată caldă/capuccino cei mai buni sunt ciocolatierii de la Butlers care pe lângă bătură îți oferă și o ciocolățică. Trebuie să le încercați ciocolată dacă ajungeți prin zonă!

Transport! Foarte important de reținut este că ei vând un abonament pe 3 zile cu doar 14 Euro! Partea bună este că cele 3 zile ți le alegi tu. Adică dacă stai o săptămână poți să mergi cu autobuzul o zi da și una nu. Cardul se validează la fiecare urcare în autobuz. Acolo vezi câte zile mai poți să călătorești. Partea bună este că aceste autobuze merg destul de departe și în suburbii, așa că pe lângă aeroport-centru puteți să ajungeți și prin diverse alte sătuce/orășele de pe litoral cu acest card. Noi așa am vizitat castelul Malahide și Peninsula Howth! Abonamentul poate să fie doar pe o zi sau pe 5 zile maxim. Detalii pe site-ul DublinBus

Din păcate atracțiile în Dublin se cam închid la ora 5 PM. Și se deschid la 10 dimineața. Așa că aveți ceva de alergat între ele pentru a vedea cât mai multe în aceeași zi. În unele locuri precum la Distileria Jameson și Fabrica Guinness e bine să ajungeți cu cel puțin o oră înainte de închiderea programului altfel riscați ca ei să vândă toate biletele și să fie nevoie să veniți în altă zi. Noi am avut mare baftă să intrăm la Jameson.

Marea dezamăgire a fost faptul că nu am găsit acele puburi tradiționale irlandeze pe care le-am tot admirat în filme. Ele sunt în zona Temple Bar dar sunt strict ca show pentru turiști. Puburile care sunt mai departe de centru și pe unde merg localnicii nu mai sunt așa, sunt baruri normale. Așadar experiența Irish autentică este un mit. Încă sper că poate găsim așa ceva în mici orășele sau sătuce îndepărtate.
Carpații românești văzuți din avion.
Tot Carpații. Din păcate nu mi-am putut da seama exact ce masiv traversam.
Una dintre cele mai faine panorame - Howth Summit. Aici ne-am încheiat excursia din Dublin.

Comments

Si eu merg in Martie :D
Multumesc de info.
? de unde sti unde merge autobuzul? As vrea sa merg la Archaeological Ensemble of the Bend of the Boyne (aproape de oras) (P. UNESCO) ...... multumesc :D
Mira said…
Utile informatiile, bine de stiut cu transportul. Este fain ca iti poti alege cele 3 zile, asta chiar e tare bine. Iar biletul de avion a fost intr-adevar ieftin. Buna alegere ai facut :)
@mircea - Noi am primit niste harti inca de la oficiul de turism din aeroport. Si cu acele harti ne-am orientat ca sa vedem pe unde merg autobuzele.

Cred ca poti gasi info si pe site-ul lor.

Hmmm noi nu stiam de Ensemble of the Bend. Am sa caut si eu!

@Mira - da, de aceea am si scris! Poate doresc si altii sa profite de acest lucru. O sa incerc sa fac un calcul si pe mancare cam cat am dat sa va spun. Per total am iesit super ok!
Unknown said…
Trebuie sa vanezi locuri UNESCO asa cum fac eu... vezi pe blogul meu cu vederi lista completa UNESCO si unele locuri sunt chiar descrise.
Unknown said…
Uite aici niste info daca esti curioasa... cauta si poze pe Google...
Roxana said…
Absolut superba ultima poza. Abia astept sa vad mai multe!
@Mircea - restul de locuri le vizitam in tura a 2-a, cand inchiriem si masina si parasim zona Dublin. Planurile exista, sa vedem acum cand ne intoarcem.

@Rox = stai sa ajung sa va arat toate pozele cu apusul acesta superb din Howth!