City break in Polonia Varsovia

Mult timp mi-am dorit să ajung în Polonia. Mai ales că de-a lungul timpului reușisem să tot adun prieteni polonezi (vorbitori și ei de bulgară). Singura problemă mult timp a fost faptul că era mai greu de ajuns acolo dat fiind că nu există niciun avion mai ieftin către Varșovia.

Iar trenul nu prea era o soluție, dat fiind că dura prea multe ore și costa tot cât avionul (la cușetă vorbind). Așadar singura opțiune viabilă a rămas avionul. Și am zburat cu LOT (liniile aeriene poloneze) care face parte din Star Alliance. Eu până acum nu am rămas foarte impresionată de alianță sau de LOT, mai ales că am avut oarecare aventuri cu check-in-ul. Se pare că la LOT doar un număr limitat de oameni pot face check in online, restul.. văd acolo ca și cum avionul ar fi deja full.

Vă dați seama că văzând asta, că nu există locuri pe care să fac check in am sunat la agenția de unde luasem biletele și i-am rugat să mă asigure că nu au făcut vreo boroboanță (overbooking). După vreo 2 ore am fost sunată înapoi și m-au informat că sistemul de la LOT mai face așa uneori și nu se poate face check in pe toate locurile, dar că e ok, că urma să zburăm amândoi ziua următoare.

Ajunși pe Otopeni, ne-am lovit de problema check-in-ului din nou! La ghișeu era o coadă kilometrică. Așa că ne-am gândit să mergem la acele calculatorașe de check in. Și acolo era coadă, dar era mai mică. Așa că ne-am așezat undevala o coadă. Fix când să ajungem noi în față.. bum! nu mai merg acele calculatorașe pentru a face check in pentru zborurile de pe Star Alliance. Așa că ne ducem la mirifica coadă de la ghișeu și așteptăm cuminți acolo.

Cam așa am pierdut noi vreo oră așteptând să facem un simplu check in! Am fost tare fericiți apoi când am primit biletele și ne-am dus spre poarta de îmbarcare. De menționat.. LOT are și niște ore foarte nesănătoase pentru a decola. Am plecat din Berceni pe la 4 dimineața. Pe la 5 și puțin deja reușisem să trecem de control și pe la 6 decolam.

Ps. Biletele cu LOT costă în jur de 140-150 de euro luate din timp. Eu cel puțin nu am reușit să le găsesc mai ieftin de atât.  Din păcate conform site-ului CFR cu trenul costă mai mult. Dus-întors te ajunge cam la 200 de euro și din păcate ai nevoie și de mai multe zile de concediu.

Foarte important este că din aeroport există un autobuz care merge până în centru. Este vorba de numărul 175 și biletul costă 3,6 zloți. Se pot lua de la chioșcurile de ziare din aeroport. Partea bună este că polona are destule cuvinte asemănătoare cu română, așa că dacă îi spuneți femeii de acolo doar bilet autobus și arătați 2 degețele înțelege imediat, dar dacă vreți să o și impresionați atunci spuneți *Proszę dwa bilety*. O să furați un zâmbet mare oricât de stângaci pronunțați.

Pentru informații despre autobuzele din Varșovia, aveți aici site-ul oficial. Pe noi ne-a ajutat tare mult, mai ales când doream să mergem undeva și puteam să vedem la ce oră vine următorul autobuz.
Masa din avion. Cam dezamăgitoare. Mai ales că Taromul oferă un sandvich pe ruta București - Sofia și București - Belgrad. Așadar marele Lot oferă doar 1 ciocolățică și un fel de biscuite cu cremă de brânză. Măcar cafeaua ce o ofereau era bună.
Răsăritul văzut din avion. Cred că eram încă pe deasupra României.
Aterizarea pe aeroportul din Varșovia.
Precizez că în momentul când am coborât din avion pe aeroport mi-am dat seama că amicii mei polonezi nu se plângeau degeaba de vreme. Eu fiind în tricou am dârdâit puțin până la plecare autobuzului spre poartă. Imediat ce mi-a venit bagajul am scos cel mai fluffy hanorac și m-am echipat.
Așa arată biletele de autobuz. Acestea sunt fără limitare de timp și pentru mai multe zone. În funcție de ce ai nevoie există și bilete mai ieftine. Biletele astea merg și pe autobuz și pe metrou la ei se pare că fiind vorba doar de o companie care asigură transportul în comun.
Intrarea la metrou, chiar lângă clădirea lor comunistă dăruită de ruși. Se pare că rușii aveau o dorință aprigă de a își lăsă amprenta peste tot pe unde au trecut.
Bubu tare fericit că are din nou ocazia să se plimbe pe teritorii slave. Și el este la fel de încântat ca și mine se pare. Îi suna bine poloneza.
Încă de când am coborât din autobuz ne-am lovit de aceste frumuseți. Ce-i drept că eram în centru și probabil erau puse tocmai pentru noi (turiștii) floricelele, dar erau o adevărată încântare.
Cafea, dorește cineva? dat fiind ora foarte matinală de aterizare în centru, am găsit deschis doar la KFC și acolo după ce stăsusem vreo 15 minute la ușă. Dar ne-au primit la căldurică și ne-au oferit o cafeluță tare bună!
Tramvaiele poloneze.
Ceea ce credeam noi că este centrul.. până am ajuns în superbul centru vechi. Dar recunosc că și clădirea asta mi s-a părut interesantă. Și din ce am văzut clădirea este ba cinema, ba închiriată pentru alte firme/activități. Pentru doritori am înțeles că se urcă și sus în turn pentru poze. Eu nu am fost atât de fascinată de peisajul din zonă (multe clădiri noi, din sticlă și înalte) așa că am spus pas.

Comments

Anonymous said…
Asa e, LOT ofera niste servicii foarte proaste.
Nu as zice ca sunt proaste, doar putin dezamagitoare dat fiind tariful biletelor. Pana la urma sunt companie de linie. Ma astept macar probleme cu check in-ul sa nu existe.
Dudian said…
Casa asta a Scanteii Poloneze este Palatul Culturii si toti polonezii pe care i-am intalnit o detesta din tot sufletul. Imi zicea un polonez ca circula o gluma in Varsovia:
Care e cea mai frumoasa cladire din oras?
Palatul Culturii.
De ce?
Pentru ca e singurul loc din Varsovia de unde nu se vede pe geam Palatul Culturii :)
Ooo da! asta am vazut si eu, ca detesta cladirea asta cu mare pasiune si spun ca rusii si-au batut joc de ei si ca le rad in fata chiar si acum prin intermediul cladirii.

Ce-i drept e interesanta doar cand mergi acolo ca turist. In rest.. probabil dupa vreo 2-3 saptamani si noi am crede la fel.
Mira said…
Foarte fain, şi eu planific o Polonia... totuşi, 150 euro mi se pare destul de mult şi cu siguranţă, aşa cum spui, cu trenul este şi mai scump.
Păi cred şi eu că detestă clădirea asta... :)
dana said…
Eu va sugerez sa va abonati la newsletterul LOT, uneori au promotii- spre exemplu saptamanile trecute era oferta de aprox 80 euro dus intors pt Varsovia. Eu am fost in august in Varsovia si Cracovia si luasem in martie bilete cu 72 euro :) frumoasa Varsovia... plus ca e un nod bunicel de luat avionul in alta parte- din Varsovia am plecat si in Berlin cu 48 euro round trip.
@Mira - uite ca cineva ne spune ca se poate si mai ieftin. Eu am luat biletele in iulie pentru septembrie. Poate de aceea nu am gasit nimic mai ieftin. Ce-i drept, acum cateva zile gasisem ca au bilete si cu 90 E de pers dus/intors. :) Deci se poate,trebuie doar urmarita destinatia.

@Dana - Am vazut si eu anuntul acum cateva zile. ;) M-am ofticat putin, dar asta e. Mi se pusese pata sa merg acolo anul trecut. Nu doream sa mai astept. Dar mai sunt destule de vazut, asa ca o revenire este clar in plan!
Andreea B said…
Tare ideea cu sacul de cafea la intrare, sigur dimineata atrage atentia. Si daca ar imprastia miresme de cafea ar face furori clar.
@andreea B - Da, chiar faina. Pacat ca fiind inca matinal, nu deschisesera asa ca tot la KFC am ajuns sa ne bem cafeaua, ei fiind cei mai matinali.