Sighisoara Transilvania - Partea 6 Vedere din turn

Cum tot am fost foarte fascinaţi de turn, am hotărât să şi urcăm ca să ne satisfacem dorinţa de a vedea oraşul de sus şi de a-l poza. Preţul pentru a urca era destul de ok, doar că noi am avut parte de reducere. Preţul întreg dacă nu mă înşel este de 8 lei. Şi aveţi grija la făcutul de poze prin interior. Am văzut că sunt destul de "crizaţi" în privinţa asta. Cel puţin asta e impresia pe care doresc să o lase.
E doar puţin cam greu să ajungi sus în zilele mai aglomerate. Pe alocuri scările sunt destul de înguste şi se circulă doar pe un sens. Aşa că este necesară şi puţină răbdare, dar oricum aveţi din fericire la ce căsca ochii cât timp aşteptaţi.
Panorama de sus era incredibilă! Puteam să stăm acolo ore în şir.. păcat că aveam trenul în curând şi trebuia să plecăm. Dar important este că am avut parte de vreme bună.
Roma pare cam aproape nu? Oricum foarte faină ideea cu plăcuţele astea. A fost distractiv să mergem să vedem care sunt oraşele ce le poţi găsi sus în turn. Şi deja începusem să visăm.. şi să ne dorim şi alte destinaţii în viitor.
Beograd! Că sârbii tot sunt prietenii noştrii.
Vedere către Turnul Cositorarilor şi Turnul Tăbăcarilor. Iar în spate se poate observa liceul şi biserica din deal. Muuultă verdeaţă!
Nu ştiu cum arăta oraşul în trecut, dar acum arată bine. Deşi, trebuie să recunosc că se poate şi mai bine! Ştiu că e greu, dar e un oraş cu potenţial imens şi din ce am văzut este foarte vizitat de străini.
Vedere către oraşul nou, acolo undeva în spate. Am mers şi până acolo într-o zi, în căutarea unei farmacii, pentru că în vechiul oraş, nu mai era niciuna deschisă, deşi era sâmbătă şi oraşul zumzăia de turişti. Aşa că pentru un algacalmin sau nurofen, ne-am mişcat picioruşele vreo 2 kilometri până la prima farmacie deschisă. Şi mi s-a părut chiudat că există o Sighişoara cu blocuri. Nu ştiu de ce. Dar pentru mine Sighişoare înseamnă doar căsuţe, viluţe şi pensiuni.
Aveam turnul pentru noi la un moment dat! Poooze! Era frumos să fim sus, deasupra tuturor, mai ales că puteam să ne plimbăm în voie să vedem peisajul în toate cele 4 puncte cardinale.
Un loc foarte drag, unde o să petrec ceva mai mult timp anul ăsta.
Un alt oraş drag noua, pe care apucasem să-l tăiem de pe listă încă din decembrie. Pe plăcuţă pare foarte aproape, păcat doar că trenul face atâtea ore!
Cetatea şi furnicuţele

Comments

Rose said…
Of ca tare vreau si eu! :) Frumos capturat si povestit. Imi place rau prima fotografie in special pentru focus si la nebunie cea cu vederea către Turnul Cositorarilor şi Turnul Tăbăcarilor. Superb!
Vreau neaparat sa vad si eu Sighisoara anul asta. :-s
Daca nu in concediu, macar intr-un weekend.
vulpitza said…
Vai, ce dor imi e de Sighisoara. Am fost in primavara lui 2009 dar simt ca trebuie sa ajung si anul asta. Exceptioanale fotografiile.
@Rose - Crede-ma ca tare greu ne-am hotarat sa plecam de acolo. Daca nu era ultima zi, cred ca multe ore pierdeam pe acolo. In mod sigur vom mai merge acolo si primavara viitoare in care de nu ni se implineste dorinta sa mergem la iarna cand totul va fi alb :D

@Tomata - Nici tu nu ai apucat sa mergi acolo? Da.. macar un weekend. Dar daca mergi doar 2-3 zile nu iti fa si alte planuri. Iar daca ai mai mult timp, poti baga si Sibiu dar si cetatile medievale din zona + bisericile fortificate. Si noi ne doream sa le vedem, dar eram 4 tampiti fara carnet :D trist, nu?

@Vulpitza - Iti inteleg perfect dorul. Si noi ne-am indragostit iremediabil. E unul din putinele locuri de la noi care a reusit sa ne vrajeasca atat de tare! :D
N-am mai ajuns sa vad Sighisoara desi tentative am avut. :( Acum, am alte impedimente, dar planuiesc sa le indepartez unul cate unul... La Sibiu am fost, la bisericile fortificate nu. Dar e timp si sper sa le vad. Oricum, anul asta merg in concediu in Romania.
Tomata - Eu am fost în Sibiu, dar cândva demult. Au trecut vreo 10 ani de atunci. Abia îmi mai aduc aminte câte ceva. Şi din păcate atunci am fost prin muzee pentru că eram în tabară cu dirigu care era prof de istorie. Aşa că îmi doresc să ajung acolo şi neapărat la Biertan. De sătucul asta mi-a povestit mama cu atâta drag încât îmi place fără să îl văd. Dar sper că la anul să îl pot tăia de pe listă!
Dan said…
Va recomand sa vizitati Sighisoara in afara nebuniei din timpul sezonului turistic. E un orasel mult prea fain (normal, e orasul meu natal :D) pentru a fi vazut in aglomeratia si graba turistica... E musai sa il iei la pas, piatra cu piatra, sa zabovesti pe stradutele inguste sau la umbra zidurilor scorojite, fara sa fii nevoit sa dai la tot pasul de cohortele de turisti veniti sa il gaseasca pe Dracula...
Burgul sighisorean are ce sa ofere in 3 zile de vizitat.
Poate ne intalnim vreodata pe acolo, la o tura fotografica ;) Promit sa fac pe ghidusul :)
Ehe, noi ne-am facut planuri pt la iarna dar in cazul in care asta pica o sa revenim in mod sigur primavara viitoare.

Chiar am avut bafta in acel weekend. Au fost destul de putini turisti si spre fericirea noastra 90% erau straini, asa ca a fost o adevarata incantare sa ne plimbam pe stradute fericiti. Chiar am stat 3 zile de vineri pana duminica. Am plecat de acolo tare tristi.